Bilgi çağını yaşadığımız bu dönemde teknoloji sayesinde bilgiye erişebilmek artık çok daha kolaydır, asıl zor olan ise her an bilgi bombardımanın ortasında kaldığımız bu koşullarda edindiğimiz çeşitli bilgileri belli filtrelerden geçirerek anlamlı sonuçlar üretebilmektir ve bu sonuçlar kişinin duygusal-zihinsel becerilerine göre değişir. Beynimiz bu bilgilerden bir çıkarım elde etmeye çalışırken, aslında o konu hakkında genel bir fikre sahip olmamızı sağlar. Yani, bilgiden fikir doğar, eğer bilgimiz olmadığı halde fikrimiz varsa bu durum bizde yaratılması istenen “ALGI” nedeniyle olmuştur. İşte arka planda herhangi bir bilgi birikimine dayanmadan farklı nedenlerle zihine fikir yerleştirmenin bir diğer adı da “ALGI YÖNETİMİ”dir. Bu nedenle, algı kelimesini gerçek dünya ile zihinde oluşturulan dünya arasındaki fark olarak ta tanımlayabiliriz. Hatta algı dünyası her zaman gerçek dünyanın önüne geçmiştir.

Bu metod, piramidin üstünde yer alanların piramidin altında yer alanları istedikleri yöne çekebilmeleri ve istedikleri şekilde yönetebilmeleri için tercih edilir. Aslında, toplumda etki altında bırakılmak istenen gruplar için uygulanan bir yönetim biçimidir. Ayrıca, kurumsal iş hayatında da şirket içi taht oyunlarında ve güç savaşlarında kullanılan en etkili silahtır. Bu yaklaşım şirket içi hiyerarşik yapı içerisinde sadece çalışanlar için değil, günümüz rekabet ortamında hedef müşteriler üzerinde etki yaratmak için de kullanılır. Burada şirketlerin amaçları varlıklarını devam ettirebilmek için sundukları ürün ve hizmet hakkında toplumda pozitif bir fikir oluşmasını sağlamaktır, bu aynı zamanda kurumun marka değerini artırmak için yapılan bir satış stratejisidir.

KURUMSAL ALGI YÖNETİMİ” ise “kurumsal kimlik”, “kurumsal itibar” ve “kurumsal imaj” oluşturma çalışmalarını içerir. Algı yönetimini oluşturan temel taşlar ise; “stratejik hedefin belirlenmesi”, “algı yöntemine karar verilmesi” ve “hedef grubun seçilmesi”dir. Hedef grupta yer alan kişilerin olaylara eğilimleri ve vereceği olası tepkiler ise öngörülmelidir. Buna yönelik alınacak aksiyonların, kalıcı etki bırakması için ise karşı tarafın tüm duyu organlarına hitap edecek şekilde tasarlanması önemlidir. Medyada çıkan haberler ve internetteki paylaşımlar algının en hızlı yayılmasını sağlayacak olan araçlardır ve kitleler üzerinde belli bir görüşün istenildiği gibi şekillendirilebilmesi için en çok bu iletişim kanalları kullanılmaktadır.

Son olarak ise, algı yönetimi ile ilgili sevdiğim bir kaç sözü paylaşmak isterim... “Yanlışı doğru, siyahı ak, çirkini güzel gösterme sanatıdır.”; “Bir başkasının sizin nasıl düşüneceğinizi kendi istediği gibi yönlendirmesidir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5