Süleyman Pamukçu'nun Başarı Öyküsü
1956 yılında Siirt’te doğdu. İlköğretim ve lise eğitimini Siirt’e tamamladı. Ardından Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Yabancı Diller Bölümünde İngilizce Öğretmenliği okudu.


Kalabalık bir ailede dünyaya gelen Pamukçu’nun, küçük yaşlarda üzerinde en büyük etkiyi ilkokul öğretmeni Melih Bedük bıraktı. Öğretmeninden miras aldığı okuma alışkanlığını her zaman uyguladı.

Çocukken hayranı olduğu Teksas, Tommiks çizgi romanlarının hayatına kattığı maceracı ruh ile harçlığını çıkarmak ve yeni kitaplar alabilmek adına okuduğu kitapları kiralayarak küçük yaşta ticarete ilk adımını attı. Bu yaşlarda en büyük hayali insanların hayatında değer yaratacak bir olgu inşa etmekti. Yetiştiği toplumun sorunlarına olan duyarlılığı ve başkalarını mutlu etmek için gösterdiği çaba ilerleyen süreçte hayatının temel gayesine dönüşecekti.


İbn-i Heysem’in keskin görüş ve muhakeme yeteneğini yaşamının her evresinde örnek alan Süleyman Pamukçu, üniversiteden mezun olduktan sonra bir yıl Şırnak Lisesi’nde, iki yıl da Siirt Ticaret Lisesi’nde öğretmenlik yaptı. Öğretmenliği sırasında bölgenin kültürel yapısına paralel, hangi alanlarda gereksinim olduğunu yakından tanıma fırsatı buldu. Böylelikle çocukluk hayali 1976 yılında Siirt’te açtığı ilk züccaciye mağazası ile gerçekleşti. Sosyal anlamda düğün hazırlıklarının önemsendiği bir toplumda evlenecek çiftler için Siirt ve çevresinde hizmet veren bir işletmenin bulunmaması girişimci ruhunu daha ilk adımda güçlendirdi. Böylelikle öğretmenlik mesleğinden ayrılarak tam zamanlı ticaret hayatına geçiş yaptı.


1983 yılında evlendi, İmge adında bir erkek çocuğu oldu, sonraları kurduğu ilk şirketin adını da ‘’İmge’’ bırakacaktı.


Siirt’te züccaciye mağazası devam ederken, portföyüne içecek bayiliğini de katan Pamukçu, burada satışını yaptığı önemli bir içecek markası ile anlaşarak, o markanın logolu promosyon cam bardaklarını yaptırmak için İstanbul’a geldi.


Bu ilk tecrübeden kısa süre sonra başka markalardan da logo baskılı ürün siparişleri almaya başladı. Böylelikle 1984 yılında İmge Ticaret’i kurdu. Aynı yıllarda ülke içinde turizmde yaşanan olumlu gelişmelere paralel olarak, oteller için masa üstü malzemeler pazarlama faaliyetleri sürdürdü.




Dönemin önemli porselen fabrikalarından İstanbul Porselen’in 1990 yılına gelindiğinde kapanma kararı alması en fazla İmge Ticaret’i etkiledi. Çünkü uzun bir süredir İstanbul Porselen’in büyük müşterileri arasındaydı. Tam bu noktada stratejik bir karar alan Süleyman Pamukçu, İstanbul Porselen’in ekipmanlarını satın alarak, porselen üreticiliğine başladı.


1992 yılında açtığı Gebze tesislerinde artık satın aldığı ürünlere sadece logo baskı yapmayacak, bu ürünlerin kendisini de üretecekti. Bu amaçla yeni bir marka adı altında ilerlemek gerektiğine karar verdi ve aynı yıl Porland markası doğdu. Böylelikle Porland Porselen Sanayi ve Tic. A.Ş ile üretimi yapılan porselen ürünlerin aynı çatı altında yer alan İmge İhracat ve İthalat Ltd. Şti aracılığı ile pazarlama faaliyetleri yürütülme başlandı.


Öngörü ve muhakeme yeteneği ile aldığı bu karardan sonra fabrikanın yenilenerek bölümlere ayrılması için çalışmalara başladı, hazırladığı çizimleri mimarlar ile paylaşan Pamukçu, çok sonra ilk kez ziyaret ettiği farklı porselen fabrikalarında da benzer planların uygulandığını gördü ve seçtiği iş kolunun doğru verilmiş bir karar olduğunu bir kez daha anladı.


Porland kurulduğu ilk andan itibaren sanatı ve modern bakış açısını içinde barındıran bir marka oldu. Bu amaçla Pamukçu, yeni markasının logosundaki balerin figüründen, ürün tasarımlarının estetik yapısına kadar her detayın, bizzat kendisi üzerinde önemle durdu.


Çevresinden gelen ve o yıllarda yaygın olarak kullanılan kurucu soyadının marka adı olarak kullanılması önerilerine şiddetle karşı çıkarak uluslararası bilinirliliğe sahip ve her dilde kolayca telaffuz edilebilecek ‘’porcelain land’’ açılımına sahip bir isim belirledi, Pamukçu soyadını kullanmadı.


Bir dünya markası yaratma hedefi ile çıkılan yolda, Porland, Pamukçu’yu hiç hayal kırıklığına uğratmadı ve 1994 yılında hayalini kurduğu uluslararası pazarlara yönelim başladı.


Gebze’de gelişen ve büyüyen porselen üreticiliği, artan pazar talepleri ile 94 yılında Bilecik’e taşınarak 300 bin metrekare açık ve 70 bin metrekare kapalı alanda sürdürülmeye başlandı.


Porland şuanda, porselen üretiminin yanı sıra portföyündeki diğer markaları ile bin 500’ü aşkın çalışanın istihdam edildiği, aylık bin 500 ton ile yılda yaklaşık 70 milyon adet üretim kapasitesi, yurt içinde 20’yi aşkın mağazası, HORECA pazarına yönelik hizmet veren bölge müdürlükleri ve pek çok satış noktası ile dünyada dört ana kıtada 30'dan fazla ülkeye üretiminin % 65'ni ihraç eden saygın bir oyuncu konumunda…


Hiç kuşkusuz bu başarısının büyük bölümünü, küçük yaşlarda Teksas, Tommiks kitapları kiralayarak başladığı ticaret hayatını bir dünya markası olma hayali ve azmi ile çok çalışarak bir başarı öyküsüne dönüştüren Süleyman Pamukçu’ya borçlu… 
Anahtar Kelimeler:
Süleyman PamukçuPorland
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner5